BLOG: Een event organiseren

Een event organiseren: hoe pak je dat aan?

11 april 2016 door Hester Wijenberg

Het is maandagochtend, vijf over half negen. Ik sta voor het open raam en kijk uit over een zonnige akker. In de verte raast het verkeer over de A1. De kinderen zijn netjes op school afgeleverd, de ontbijttafel is weer aan kant. Op aanraden van mijn coach pak ik mijn momentje van rust. Ik draai mijn gezicht naar de zon. En denk aan de drukke week die voor mij ligt. In de komende periode staan er 5 evenementen op het programma. De een nog complexer dan de ander. Een geluksgevoel stroomt door mij heen. Wat fijn dat ik hier aan mag bijdragen.
Ik merk steeds vaker dat ondernemers denken: “Een event organiseren? Oh dat doe ik zelf wel even.” Denk daarbij aan de bedrijfsopeningen, klantendagen, jaarlijkse personeelsfeesten en ga zo maar door. Natuurlijk, in principe kan iedereen een event organiseren. En in de meeste gevallen ook zeker met een goed resultaat. Maar is het niet veel fijner zelf te denken aan de hoofdlijnen terwijl iemand anders de daadwerkelijke uitvoering voor zijn of haar rekening neemt? Hoe handig is het om een ervaren iemand die incentive te laten organiseren? Gelukkig zagen mijn opdrachtgevers dit in en hebben ze mijn hulp ingeroepen. Ik sluit mijn raam, pak mijn laptop en stap in de zon op mijn fiets. Ik ga maar weer aan de slag op mijn werkplek. Heerlijk.


Voor het geval je na het lezen van deze blog, toch echt zelf je event wilt organiseren: hierbij een aantal tips.